| SDRUŽENÍ OPTIKŮ - Mezinárodní sdružení optiků a optometristů

Záštita ředitele ŘSDP

Záštitu ředitele služby dopravní policie nad osvětovou komunikační kampaní "Bezpečně za volantem - Péče o zrak 2015" přejal 
plk. Ing. Tomáš LERCH
Dokument (pdf...)

Kontakt

Mezinárodní sdruženi
optiků a optometristů, o.s.

Právní forma : spolek
IČO: 228 97 917
L 5957 vedená u Krajského soudu v Plzni
zapsaného dne 1.ledna 2014

Datum vzniku:
16.března 2011
Sídlo:
Kolinec č.p. 12, 341 42 Kolinec       

Kancelář: 
Velichovská 1701/9
155 00 Praha 5

GSM: 731 409 667, 734 101 620

e-mail: info@sdruzenioptiku.cz

Seriál Víš, jak vidíš

1. díl

2. díl

3. díl

Osvětová kampaň „Bezpečně za volantem – PÉČE O ZRAK“, vstoupila do podvědomí veřejnosti v roce 2013, kdy probíhala na odstavných parkovištích v jednotlivých krajích ČR za asistence Dopravní policie a koordinátorů BESIPu. Mezinárodní sdružení optiků a optometristů se rozhodlo úspěšnou akci v letošním roce zopakovat v prostorách partnera kampaně, sítě čerpacích stanic Shell, za asistence optiků a optometristů. Přesná místa screeningu zraku naleznete na www.sdruzenioptiku.cz

Kampaň Bezpečně za volantem – Péče o zrak určená především řidičům motorových vozidel se sestává z bezplatného screeningu zraku.


V osvětové kampani „Bezpečně za volantem & Péče o zrak“ jde především o:

1/ seznámení s riziky špatné korekce nebo nedostatečné korekce zraku,
2/ doporučení optimální korekce pro řidiče a ostatní účastníky silničního provozu,
3/ upozornění na nebezpečnost brýlí tzv. „hotovek,“
4/ vysvětlení výhod kontrol zraku ve specializovaných optikách, které mají oprávnění k měření zraku
Realizační tým:

 

12. ročník osvětové kampaně péče o zrak

Letošní rok bude MSOO, z.s., pokračovat již 12. rokem v pořádání osvětové kampaně Péče o zrak – „Víš, jak vidíš?“

Po jednotlivých krajích bude náš štáb optiků a optometristů od června do konce září 2024 pořádat ve vybraných městech preventivní akci s testováním zraku pomocí screeningového přístroje optovistu společnosti Rodenstock. Tato celorepubliková komunikační kampaň se zaměřením na péči o zrak s testováním zraku veřejnosti na akcích spojených s osvětou a vzděláváním veřejnosti se setkává se stále větším zájmem. Tento projekt volně navazuje na předchozí akce se zaměřením na péči o zrak, kterou pravidelně pořádá Mezinárodní sdružení optiků a optometristů společně s BESIP Ministerstva dopravy ČR a produkční společností Iva Production Agency.

Co je screening zraku?

Jedná se o jednoduchý test zraku na speciálním screeningovém přístroji, který odhalí, zda dotyčný vidí dobře na dálku na levé, pravé oko a obě oči současně. Měření ostrosti zraku je metoda, která vede ke zjištění, zda je třeba korekce zraku. Korekce zraku se pak vyjadřuje velikostí dioptrií.

Dioptrie je jednotka optické mohutnosti sférické čočky definovaná jako převrácená hodnota ohniskové vzdálenosti.

Výsledky screeningu zraku z roku 2023

Z celkového počtu 1476 otestovaných bylo 43 % mužů a 57 % žen.

Věk testovaných:

15–25

27 %

26–40

32 %

41–61

38 %

65 a více

3 %


Kdy naposledy byli na kontrole zraku:

před 3 lety a více

42 %

před 2 lety

35 %

před rokem a méně

23 %


Kvalita ostrosti zraku:

100–91 %

28 %

90–81 %

32 %

80–71 %

20 %

70–61 %

6 %

60–51 %

7 %

50 a méně %

7 %


Osoby s ostrostí zraku pod 50 % by neměly usednout vůbec za volant či řídítka!

32 % (ostrost zraku v rozmezí 51–90 %) by nemělo vyjíždět bez oční korekce, tj. bez použití brýlí či očních čoček.

Uvědomme si: Auto jedoucí rychlostí 90 km/h urazí za vteřinu 25 metrů. Pokud rozdíl reakční doby mezi řidičem, který vidí špatně, a řidičem, který vidí dobře, bude pouhé 0,1–0,2 vteřiny, jedná se o 2,5–5 metrů brzdné dráhy navíc. To je rozdíl, který může mít fatální následky.

Zpracovala: Mgr. Ivana Urválková

  GENERÁLNÍ PARTNER 


PARTNEŘI







   



POŘADATEL
 
   
 

Záštitu nad osvětovou kampaní 2024 udělilo
Ministerstvo dopravy BESIP


 

Webdesign & hosting & Šumava: ŠumavaNet.CZ