| SDRUŽENÍ OPTIKŮ - Mezinárodní sdružení optiků a optometristů

Záštita ředitele ŘSDP

Záštitu ředitele služby dopravní policie nad osvětovou komunikační kampaní "Bezpečně za volantem - Péče o zrak 2015" přejal 
plk. Ing. Tomáš LERCH
Dokument (pdf...)

Kontakt

Mezinárodní sdruženi
optiků a optometristů, o.s.

Právní forma : spolek
IČO: 228 97 917
L 5957 vedená u Krajského soudu v Plzni
zapsaného dne 1.ledna 2014

Datum vzniku:
16.března 2011
Sídlo:
Kolinec č.p. 12, 341 42 Kolinec       

Kancelář: 
Velichovská 1701/9
155 00 Praha 5

GSM: 731 409 667, 734 101 620

e-mail: info@sdruzenioptiku.cz

Osvětová kampaň „Bezpečně za volantem – PÉČE O ZRAK“, vstoupila do podvědomí veřejnosti v roce 2013, kdy probíhala na odstavných parkovištích v jednotlivých krajích ČR za asistence Dopravní policie a koordinátorů BESIPu. Mezinárodní sdružení optiků a optometristů se rozhodlo úspěšnou akci v letošním roce zopakovat v prostorách partnera kampaně, sítě čerpacích stanic Shell, za asistence optiků a optometristů. Přesná místa screeningu zraku naleznete na www.sdruzenioptiku.cz

Kampaň Bezpečně za volantem – Péče o zrak určená především řidičům motorových vozidel se sestává z bezplatného screeningu zraku.


V osvětové kampani „Bezpečně za volantem & Péče o zrak“ jde především o:

1/ seznámení s riziky špatné korekce nebo nedostatečné korekce zraku,
2/ doporučení optimální korekce pro řidiče a ostatní účastníky silničního provozu,
3/ upozornění na nebezpečnost brýlí tzv. „hotovek,“
4/ vysvětlení výhod kontrol zraku ve specializovaných optikách, které mají oprávnění k měření zraku
Realizační tým:

 

  


Představení osvětové kampaně
BEZPEČNĚ ZA VOLANTEM PÉČE O ZRAK 2018

Již šestým rokem pořádá MSOO, o.s., (Mezinárodní sdružení optiků a optometristů ČR) ve spolupráci s krajskými a okresními městy a jejich informačními centry osvětovou kampaň Bezpečně za volantem – péče o zrak. Záštitu nad touto kampaní převzal BESIP Ministerstva dopravy.

Hlavními partnery jsou: společnost Bausch Lomb, výrobce a distributor kontaktních čoček, společnosti Rodenstock, výrobce a distributor brýlových čoček, a společnost New Line Optics, distributor značkových brýlových obrub.

Zahájení kampaně proběhne 30.dubna 2018 formou billboardů v trvání 1měsíce, distribucí publikací Bezpečně za volantem – péče o zrak na informační centra v ČR a následně pak v měsíci červnu proběhne screening zraku účastníkům silničního provozu ve vybraných městech v prostorách informačních center nebo na místech k tomu určených ve všech krajích ve spolupráci s optometristy a koordinátory BESIPU Ministerstva dopravy.

Co je cílem osvětové kampaně

Pravidelným pořádáním osvětové kampaně Bezpečně za volantem – péče o zrak chceme zapůsobit a oslovit co nejvíce účastníků silničního provozu, a to především řidiče motorových vozidel, aby nepodceňovali pravidelné kontroly svého zraku a aby při řízení motorového vozidla používali korekci, kterou jim jejich optik nebo oční lékař doporučí.

Na trhu s oční optikou máme široký výběr brýlových skel pro řidiče, která usnadní vidění při snížené viditelnosti, např. Vlivem nepříjemných odlesků při dešti, sníženého vidění v mlze nebo za šera.

UPOZONĚNÍ: Čím jsou nebezpečné Brýle „HOTOVKY“

Důležitou informací pro širokou veřejnost je i fakt nesprávného používání tzv. BRÝLÍ HOTOVEK líbivého a lákavého designu, které si můžeme zakoupit v prodejnách řetězců, lékáren apod. za velmi nízkou cenu, která je však jen lákadlem pro nedostatečně informované uživatele.

Je nutné zdůraznit, že při dlouhodobém používání si můžeme nenávratně poškodit svůj zrak nebo způsobit nepříjemné bolesti hlavy. Tyto brýle je vhodné používat pouze jako „náplast“ do doby, než si pořídíte správné brýle nebo kontaktní čočky u svého optika.

CO JE SCREENING ZRAKU?

Screening – test zraku prováděný odborným týmem z MSOO ve složení optiků a optometristů na speciálním screeningovém přístroji prokáže, jak vidíte za šera, za mlhy, jaké máte prostorové vidění, jak vidíte na dálku a na blízko a zda máte v pořádku barvocit.

Specialisté test na místě vyhodnotí a případně doporučí odborné vyšetření – změření zraku ve specializovaných očních optikách – a zároveň poradí s řešením korekce při řízení motorového vozidla nebo pro práci v kanceláři apod.



VÝSLEDKY OSVĚTOVÉ KAMPANĚ „BEZPEČNOST ZA VOLANTEM – PÉČE O ZRAK“ ČERVEN 2018

Screening zraku probíhal ve vybraných prostorách infocentra a městských úřadů ve všech krajích ČR. Počet screeningových míst 17

Generální partner: společnost Bausch Lomb, výrobce a distributor kontaktních čoček, Hlavní partner společnost Rodenstock ČR, výrobce a distributor brýlových čoček. Partnerem byly společnosti: Oční optika Horní Počernice, New Line Optix – Enni Marco, Optiproject, K+L Trading, Optik Skrbková, Falhar optik, Konvex Recept Optika a Exklusive Cars.

Testování zraku probíhalo na speciálním screeningovém přístroji, VISIOTESTU společnosti Rodenstock

Screening v číslech

Celkem screeningu zraku využilo 1510 osob, z toho 63 % tvořili muži a 37 % ženy. Jejich průměrný věk činil 44 let, nejmladšímu bylo 18 a nejstaršímu řidiči bylo 76 let.

Hlm Praha/ Praha 9 Horní Počernice – 56 osob

Královéhradecký kraj / Hradec Králové - 107 osob

Jihočeský kraj/ Tábor – 108 osob

Olomoucký kraj/ Přerov – 112 osob

Pardubický kraj/ Přelouč – 98 osob

Pardubický kraj/Chrudim – 121 osob

Zlínský kraj/ Kroměříž – 106 osob

Jihomoravský kraj/ Brno – 149 osob

Kraj Vysočina/ Jihlava – 56 osob

Kraj Vysočina/ Havlíčkův Brod – 62 osob

Plzeňský kraj/ Přeštice – 83 osob

Moravskoslezský kraj/ Opava – 114 osob

Ústecký kraj/ Ústí nad Labem – 80 osob

Karlovarský kraj/ Cheb – 72 osob

Liberecký kraj/ Česká Lípa – 86 osob

Středočeský kraj/ Beroun/Žebrák – 97 osob /

Středočeský kraj/ Poděbrady – 3 osob

Zjištěné hodnoty ze screeningu

100 % - 91 % – 48 % účastníků

 90 % - 81 % – 27 % účastníků

 80 % - 71 % – 13 % účastníků

 70 % - 61 % – 5 % účastníků

 60 % - 51 % – 3 % účastníků

50 % a méně – 4 % účastníků

Z daných čísel vyplývá, že 88 % z vyšetřených osob mělo zrakovou ostrost 71 % a více, což je v pořádku. Alarmující je zbylých 12 %, kteří měli zrakovou ostrost menší než 70%. Zcela nevyhovující 4 % účastníků mělo zrakovou ostrost méně než 50 %.

Závěr screeningu

z 1080 testovaných osob celých 14 % nemělo zrakové schopnosti takové, aby se mohli zúčastnit silničního provozu bez toho, aniž by měli zrak úplně v pořádku 4 % řidičů, by neměli v žádném případě usednout za volant.






HLAVNÍ PARTNER 

Záštitu nad osvětovou kampaní 2018 udělilo
Ministerstvo dopravy BESIP


PARTNEŘI

   
   

 

Webdesign & hosting & Šumava: ŠumavaNet.CZ