VÝSLEDKY KAMPANĚ ČERVEN 2018 | SDRUŽENÍ OPTIKŮ - Mezinárodní sdružení optiků a optometristů

VÝSLEDKY KAMPANĚ ČERVEN 2018

Záštita ředitele ŘSDP

Záštitu ředitele služby dopravní policie nad osvětovou komunikační kampaní "Bezpečně za volantem - Péče o zrak 2015" přejal 
plk. Ing. Tomáš LERCH
Dokument (pdf...)

Kontakt

Mezinárodní sdruženi
optiků a optometristů, o.s.

Právní forma : spolek
IČO: 228 97 917
L 5957 vedená u Krajského soudu v Plzni
zapsaného dne 1.ledna 2014

Datum vzniku:
16.března 2011
Sídlo:
Kolinec č.p. 12, 341 42 Kolinec       

Kancelář: 
Velichovská 1701/9
155 00 Praha 5

GSM: 731 409 667, 734 101 620

e-mail: info@sdruzenioptiku.cz

Seriál Víš, jak vidíš

1. díl

2. díl

3. díl

Osvětová kampaň „Bezpečně za volantem – PÉČE O ZRAK“, vstoupila do podvědomí veřejnosti v roce 2013, kdy probíhala na odstavných parkovištích v jednotlivých krajích ČR za asistence Dopravní policie a koordinátorů BESIPu. Mezinárodní sdružení optiků a optometristů se rozhodlo úspěšnou akci v letošním roce zopakovat v prostorách partnera kampaně, sítě čerpacích stanic Shell, za asistence optiků a optometristů. Přesná místa screeningu zraku naleznete na www.sdruzenioptiku.cz

Kampaň Bezpečně za volantem – Péče o zrak určená především řidičům motorových vozidel se sestává z bezplatného screeningu zraku.


V osvětové kampani „Bezpečně za volantem & Péče o zrak“ jde především o:

1/ seznámení s riziky špatné korekce nebo nedostatečné korekce zraku,
2/ doporučení optimální korekce pro řidiče a ostatní účastníky silničního provozu,
3/ upozornění na nebezpečnost brýlí tzv. „hotovek,“
4/ vysvětlení výhod kontrol zraku ve specializovaných optikách, které mají oprávnění k měření zraku
Realizační tým:

 

Výsledky kampaně červen 2018

VÝSLEDKY OSVĚTOVÉ KAMPANĚ „BEZPEČNOST ZA VOLANTEM – PÉČE O ZRAK“ ČERVEN 2018

Screening zraku probíhal ve vybraných prostorách infocentra a městských úřadů ve všech krajích ČR. Počet screeningových míst 17

Generální partner: společnost Bausch Lomb, výrobce a distributor kontaktních čoček, Hlavní partner společnost Rodenstock ČR, výrobce a distributor brýlových čoček. Partnerem byly společnosti: Oční optika Horní Počernice, New Line Optix – Enni Marco, Optiproject, K+L Trading, Optik Skrbková, Falhar optik, Konvex Recept Optika a Exklusive Cars.

Testování zraku probíhalo na speciálním screeningovém přístroji, VISIOTESTU společnosti Rodenstock

Screening v číslech

Celkem screeningu zraku využilo 1510 osob, z toho 63 % tvořili muži a 37 % ženy. Jejich průměrný věk činil 44 let, nejmladšímu bylo 18 a nejstaršímu řidiči bylo 76 let.

Hlm Praha/ Praha 9 Horní Počernice – 56 osob

Královéhradecký kraj / Hradec Králové - 107 osob

Jihočeský kraj/ Tábor – 108 osob

Olomoucký kraj/ Přerov – 112 osob

Pardubický kraj/ Přelouč – 98 osob

Pardubický kraj/Chrudim – 121 osob

Zlínský kraj/ Kroměříž – 106 osob

Jihomoravský kraj/ Brno – 149 osob

Kraj Vysočina/ Jihlava – 56 osob

Kraj Vysočina/ Havlíčkův Brod – 62 osob

Plzeňský kraj/ Přeštice – 83 osob

Moravskoslezský kraj/ Opava – 114 osob

Ústecký kraj/ Ústí nad Labem – 80 osob

Karlovarský kraj/ Cheb – 72 osob

Liberecký kraj/ Česká Lípa – 86 osob

Středočeský kraj/ Beroun/Žebrák – 97 osob /

Středočeský kraj/ Poděbrady – 3 osob

Zjištěné hodnoty ze screeningu

100 % - 91 % – 48 % účastníků

 90 % - 81 % – 27 % účastníků

 80 % - 71 % – 13 % účastníků

 70 % - 61 % – 5 % účastníků

 60 % - 51 % – 3 % účastníků

50 % a méně – 4 % účastníků

Z daných čísel vyplývá, že 88 % z vyšetřených osob mělo zrakovou ostrost 71 % a více, což je v pořádku. Alarmující je zbylých 12 %, kteří měli zrakovou ostrost menší než 70%. Zcela nevyhovující 4 % účastníků mělo zrakovou ostrost méně než 50 %.

Závěr screeningu

z 1080 testovaných osob celých 14 % nemělo zrakové schopnosti takové, aby se mohli zúčastnit silničního provozu bez toho, aniž by měli zrak úplně v pořádku 4 % řidičů, by neměli v žádném případě usednout za volant.






Webdesign & hosting & Šumava: ŠumavaNet.CZ