VÝSLEDKY OSVĚTOVÉ KAMPANĚ „BEZPEČNOST ZA VOLANTEM – PÉČE O ZRAK“ KVĚTEN 2015 | SDRUŽENÍ OPTIKŮ - Mezinárodní sdružení optiků a optometristů

VÝSLEDKY OSVĚTOVÉ KAMPANĚ „BEZPEČNOST ZA VOLANTEM – PÉČE O ZRAK“ KVĚTEN 2015

Záštita ředitele ŘSDP

Záštitu ředitele služby dopravní policie nad osvětovou komunikační kampaní "Bezpečně za volantem - Péče o zrak 2015" přejal 
plk. Ing. Tomáš LERCH
Dokument (pdf...)

Kontakt

Mezinárodní sdruženi
optiků a optometristů, o.s.

Právní forma : spolek
IČO: 228 97 917
L 5957 vedená u Krajského soudu v Plzni
zapsaného dne 1.ledna 2014

Datum vzniku:
16.března 2011
Sídlo:
Kolinec č.p. 12, 341 42 Kolinec       

Kancelář: 
Velichovská 1701/9
155 00 Praha 5

GSM: 731 409 667, 734 101 620

e-mail: info@sdruzenioptiku.cz

Seriál Víš, jak vidíš

1. díl

2. díl

3. díl

Osvětová kampaň „Bezpečně za volantem – PÉČE O ZRAK“, vstoupila do podvědomí veřejnosti v roce 2013, kdy probíhala na odstavných parkovištích v jednotlivých krajích ČR za asistence Dopravní policie a koordinátorů BESIPu. Mezinárodní sdružení optiků a optometristů se rozhodlo úspěšnou akci v letošním roce zopakovat v prostorách partnera kampaně, sítě čerpacích stanic Shell, za asistence optiků a optometristů. Přesná místa screeningu zraku naleznete na www.sdruzenioptiku.cz

Kampaň Bezpečně za volantem – Péče o zrak určená především řidičům motorových vozidel se sestává z bezplatného screeningu zraku.


V osvětové kampani „Bezpečně za volantem & Péče o zrak“ jde především o:

1/ seznámení s riziky špatné korekce nebo nedostatečné korekce zraku,
2/ doporučení optimální korekce pro řidiče a ostatní účastníky silničního provozu,
3/ upozornění na nebezpečnost brýlí tzv. „hotovek,“
4/ vysvětlení výhod kontrol zraku ve specializovaných optikách, které mají oprávnění k měření zraku
Realizační tým:

 

VÝSLEDKY OSVĚTOVÉ KAMPANĚ „BEZPEČNOST ZA VOLANTEM – PÉČE O ZRAK“ KVĚTEN 2015

Screening zraku probíhal na 14 vybraných čerpacích stanicích Shell ve všech krajích České republiky

Generální partner: společnost Rodenstock, hlavní partner: společnost Shell Czech Republic, Partnerem: Oculus, Ford Charouz, Oční optika Hana Vaněčková, Joy Optik, Optik Skrbková a společnost Sover.

Mediální partner: Rádio IMPULS

Screening v číslech

Celkem screeningu zraku využilo 1026 osob, z toho 71% tvořili muži a 29% ženy. Jejich průměrný věk činil 43,5 let, nejmladšímu bylo 16 a nejstaršímu řidiči bylo 90 let.

Praha/ Praha 8 Prosek - 82 osob

Královéhradecký kraj/ Hradec Králové – 84 osob

Jihočeský kraj/ České Budějovice - 78 osob

Olomoucký kraj/ Olomouc – 69 osob

Pardubický kraj/ Pardubice - 62osob

Zlínský kraj/ Staré Město - 112 osob

Jihomoravský kraj/ Brno – 94 osob

Kraj Vysočina/ Nové Město na Moravě - 70 osob

Plzeňský kraj/ Sušice - 64 osob

Moravskoslezský kraj/Opava – 72 osob

Ústecký kraj/ Ústí nad Labem – 63 osob

Karlovarský kraj/ Karlovy Vary – 59 osob

Liberecký kraj / Liberec - 54 osob

Středočeský kraj/ Dobšice – 63 osob

Zjištěné hodnoty ze screeningu

100% - 91%…………..39% účastníků

90% - 81%…..………..25% účastníků

80% - 71%…..………..18% účastníků

70% - 61%……….……..10% účastníků

60% - 51%……………...3% účastníků

50% a méně……….….5% účastníků

Z daných čísel vyplývá, že 82% z vyšetřených osob mělo zrakovou ostrost 71% a více, což je v pořádku alarmující je zbylých 18%, kteří měli zrakovou ostrost menší než 70%

zcela nevyhovujících 5% účastníků mělo zrakovou ostrost méně než 50% .

Závěr screeningu

z 1026 testovaných osob celých 18% nemělo zrakové schopnosti takové, aby se mohli zúčastnit silničního provozu bez toho, aniž by měli zrak úplně v pořádku a přesto na čerpací stanici přijeli motorovým vozidlem.

5% řidičů, kteří by neměli v žádném případě usednout za volant.

Webdesign & hosting & Šumava: ŠumavaNet.CZ